ΤΗΛΕΦΩΝΟ: 0030 210 920 6000
IHG® TOLL FREE: 00 800 3122 1211

ΚΟΜΙΚΣ. ΜΙΑ ΑΓΑΠΗ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ

Όσο γράφουμε αυτά τα λόγια, ο χρόνος κυλά αντίστροφα στην ιστοσελίδα Comicdom Con μετρώντας τα δευτερόλεπτα που υπολείπονται για να ξεκινήσει η 10η Comicdom Con Athens, η γιορτή των comics. Χιλιάδες λάτρεις του είδους, κάθε ηλικίας, αναμένουν το γεγονός που θα τους φέρει κοντά σε αυτό που τους αρέσει να βλέπουν, να διαβάζουν, να σχεδιάζουν, να δημιουργούν και ίσως να απασχοληθούν επαγγελματικά.

Τα δέκα χρόνια της διοργάνωσης

Πριν από δέκα χρόνια, το 2006 διοργανώθηκε η πρώτη παρουσίαση της διεθνούς σκηνής των δημιουργών της εξαιρετικά ενδιαφέρουσας μορφής τέχνης, των comics, με την παρουσίαση δημιουργών του εξωτερικού αλλά και ελλήνων. Την ίδια χρονιά δόθηκαν για πρώτη φορά και τα πρώτα, μοναδικά, ελληνικά βραβεία κόμικς που δόθηκαν σε έλληνες δημιουργούς από καταξιωμένους επαγγελματίες της διεθνούς σκηνής.
Στα δέκα χρόνια της Comidom Con Athens έχουν διοργανωθεί εξαιρετικά επιτυχημένες εκθέσεις σε συνεργασία με σπουδαίους καλλιτέχνες και φορείς. Την έκθεση φιλοξενεί από τις 15 Απριλίου έως και τις 17, το κεντρικό κτίριο της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης (Μασσαλίας 22) και από φέτος και το Γαλλικό Ινστιτούτο της Ελλάδας (Σίνα 31), μόλις 170 μέτρα απόσταση μεταξύ τους.

 More information

ΕΝΑΣ ΔΙΑΣΗΜΟΣ ΔΡΑΜΑΤΟΥΡΓΟΣ ΜΑΣ ΦΕΡΝΕΙ ΣΤΗΝ ΠΗΓΗ ΤΟΥ ΑΜΑΖΟΝΙΟΥ

Ο σκηνοθέτης, ηθοποιός και δραματουργός Σάιμον Μακ Μπέρνυ έρχεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα μαζί με τη θεατρική του ομάδα Complicite (Συνενοχή) με αφορμή το «The Encounter» (Η Συνάντηση) στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, 1-3 Απριλίου.
Ο Σάιμον Μακ Μπέρνυ, ένας από τους 100 ανθρώπους που επιδρούν στο βρετανικό πολιτισμό, σύμφωνα με τη βρετανική Telegraph, δημιούργησε την Complicite το 1983 μαζί με τον Μαρτσέλο Μάνι.

Το βιβλίο και ο φωτορεπόρτερ

Το έργο βασίζεται στο βιβλίο του Ρουμάνου συγγραφέα Petru Popescu που αφηγείται την αληθινή ιστορία του φωτορεπόρτερ του National Geographic, Loren McIntyre, που το 1969, κατά τη διάρκεια αποστολής, χάθηκε στα τροπικά δάση του Αμαζονίου αναζητώντας τη μυθική πηγή του.

Η ομάδα και η παράσταση που δημιουργεί

Η θεατρική ομάδα Complicite επιδιώκει σε κάθε παράσταση να έρθει σε συνενοχή με το κοινό, είτε φορώντας ακουστικά (ακοή), όπως στην περίπτωση του The Encounter, είτε αγγίζοντας ένα φύλλο (αφή). Ο θεατής έρχεται σε ακρόαση με τους ήχους του αρχέγονου και απειλούμενου σήμερα οικοσυστήματος του Αμαζονίου. Οι θεατές νιώθουν σα να βρίσκονται εκεί, στον πνεύμονα της Γης, εγείροντας ίσως κάποια από τα συναισθήματα που ένιωσε ο ήρωας του βιβλίου και του έργου. Το Athenaeum InterContinental Athens είναι χορηγός φιλοξενίας.

Περισσότερες πληροφορίες

100 ΧΡΟΝΙΑ ΧΟΣΕ ΓΟΥΑΔΕΛΟΥΠΕ ΠΟΣΑΔΑ

Θεωρήθηκε από πολλούς ο καλύτερος χαράκτης της ισπανόφωνης Αμερικής. Με τα έργα του, τους αποκαλούμενους από τον ίδιο «σκελετούς», χαράσσει τη δική του κριτική στην πολιτική και κοινωνική ζωή, διαδραματίζοντας εκτός από σπουδαίο εικαστικό ρόλο, εξίσου σημαντικό κοινωνικό.

Το 2013 συμπληρώθηκαν 100 χρόνια από το θάνατο του Ποσάδα και γιορτάστηκαν με μία έκθεση που εδώ και τρία χρόνια περιοδεύει στον κόσμο για να φέρει κοντά στους γνώστες ή να συστήσει σε αυτούς που δεν τον γνώριζαν, τον σπουδαίο χαράκτη που ξεπέρασε τα γεωγραφικά σύνορα της πατρίδας του, του Μεξικού αλλά και τα γλωσσικά σύνορα, μέσα από τα εύγλωττα έργα του.

Ο θαυμασμός στο πρόσωπο του Ποσάδα, από τον Ντιέγκο Ριβιέρα έως και τον Αντρέ Μπρετόν αποδεικνύει την τεράστια απήχηση του εικαστικού, που στέκεται επάξια δίπλα στον Γκόγια και τον Χόγκαρθ. Την έκθεση, σε επιμέλεια Ντένη Ζαχαρόπουλου, διοργανώνει ο Οργανισμός Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων και η Ένωση Ελλήνων Χαρακτών, σε συνεργασία με την Πρεσβεία του Μεξικού και την υποστήριξη του Υπουργείου Εξωτερικών του Μεξικού, της Μεξικάνικης Υπηρεσίας Διεθνούς Συνεργασίας για την Ανάπτυξη και του Ιδρύματος Posada. Έως τις 31 Μαρτίου.

 Περισσότερες πληροφορίες

ΜΙΑ ΓΥΝΑΙΚΑ, ΧΙΛΙΟΙ ΡΟΛΟΙ

Ο κόσμος μας είναι διαμορφωμένος από αυτούς που διαθέτουν δύναμη σωματική. Το αρσενικό, κυρίαρχο είδος στο ζωικό βασίλειο, απολαμβάνει τη ρώμη του ενώ το θηλυκό αναλαμβάνει τη «σκληρή» δουλειά.

Γυναίκα, παιδιά και ηλικιωμένοι, οι άμαχοι «ασθενείς»

Ο κατάλογος των δεδομένων που καταδεικνύουν την οδυνηρή θέση της γυναίκας στα περισσότερα σημεία του πλανήτη είναι μακρύς, ενώ πολλές από εμάς δε θα διαφωνήσουν πως ακόμη και στις αποκαλούμενες πολιτισμένες κοινωνίες, η γυναίκα είναι σίγουρα το «ασθενές» φύλο. Αμείβεται λιγότερο για την ίδια εργασία, δύσκολα αναρριχάται επαγγελματικά και όταν το κάνει συνήθως επιβαρύνει τη θηλυκή ή μητρική της πλευρά, ενώ το 24ωρο της μοιράζεται σε δεκάδες μικρές και σημαντικές υποχρεώσεις, μέσα και έξω από το σπίτι. Σίγουρα, και οι άνδρες αναλαμβάνουν σκληρούς ρόλους. Ωστόσο, η ανταμοιβή τους, οι ευκαιρίες και η κοινωνική τους θέση δεν μπορεί να συγκριθεί με αυτές των γυναικών.

6 σύγχρονες κοινωνίες που οι γυναίκες κυβερνούν

Ωστόσο, υπάρχουν κάποιες κοινωνίες, λίγες και «ξεχασμένες», απομονωμένες ίσως αλλά απολύτως υπαρκτές, όπου οι γυναίκες κυριολεκτικά διοικούν. Στις μητριαρχικές κοινωνίες η γυναίκα βρίσκεται επικεφαλής της οικογένειας, της φυλής, της ομάδας, του κράτους, ενώ επιπλέον η καταγωγή προσδιορίζεται από τον ίδιο θηλυκό πρόγονο μέσω της γυναικείας γραμμής και αναφέρεται ως μητρογραμμική καταγωγή. Άντρες και γυναίκες ανήκουν στο σόι της μητέρας και μόνο οι γυναίκες δίνουν την οικογενειακή τους ταυτότητα στα παιδιά τους.

Στους MOSUO –η πιο διάσημη μητρογραμμική κοινωνία -στα σύνορα του Θιβέτ στις επαρχίες Yunnan και Sichuan, οι γυναίκες δεν παντρεύονται ποτέ, αλλά επιλέγουν το σύζυγό τους πηγαίνοντας έως το σπίτι του και ζητώντας του να κάνουν παιδιά, τα οποία εκείνες μεγαλώνουν.

Οι MINANGKABAU –η πολυπληθέστερη μητρογραμμική κοινωνία με 4 εκατομμύρια ανθρώπους –στη Δυτική Σουμάτρα, στην Ινδονησία, ο επικεφαλής της φυλής είναι πάντα γυναίκα, επιλέγει και αποπέμπει εκείνη τον άνδρα αρχηγό, όποτε κρίνει σωστό. Οι γυναίκες διοικούν τα του οίκου τους και οι άνδρες αναλαμβάνουν πολιτικούς και πνευματικούς ρόλους.

Οι AKAN, η πλειονότητα των κατοίκων της Κάνα, προσδιορίζουν την ταυτότητά τους, την κληρονομιά, τον πλούτο και την πολιτική τους με απόφαση του επικεφαλής της φυλής που είναι πάντα γυναίκα, ωστόσο αφήνουν στους άνδρες την αρχηγία σε διάφορες κοινωνικές θέσεις αλλά και στη στήριξη της οικογένειας.

Στους BRIBRI, τους 13.000 ανθρώπους της επαρχίας Limon της Κόστα Ρίκα, η γυναίκα είναι η μόνη που παραδοσιακά κληρονομεί τη γη, ενώ οι κοινωνίες τους χωρίζονται σε φυλές που διοικούνται από γυναίκες.

Στους GARO, στο ινδικό κρατίδιο της Meghalaya, όπως και στους Akan, οι γυναίκες μητέρες κληροδοτούν τις ιδιοκτησίες και τον πολιτικό τους ρόλο στην κόρη τους –η μικρότερη κληρονομεί την ιδιοκτησία –ενώ η κοινωνία τους ορίζεται ως μητρογραμμική και όχι μητριαρχική, αφού οι άνδρες κυβερνούν την κοινωνία και διαχειρίζονται την ιδιοκτησία.

Τέλος, οι γυναίκες NAGOVISI, σε ένα μικρό νησί στα δυτικά της Νέας Γουινέας, ηγούνται τελετών και πολιτικών θέσεων αλλά κυρίως νιώθουν περήφανες να εργάζονται στη γη τους που τους ανήκει, ενώ γυναίκες και άνδρες απολαμβάνουν τη σεξουαλικότητά τους ισότιμα.

Σε αυτές τις 6 «σύγχρονες» κοινωνίες, η γιορτή της γυναίκας είναι μάλλον περιττή…